petek, 5. oktober 2012

DAY 9:

Skoraj poletne temperature (nad 25°C!) se še vedno nadaljujejo in vreme je vsak dan čudovito. Prvi teden smo uspešno zaključili, sedaj pa je na vrsti podaljšan vikend. V ponedeljek je namreč državni praznik, ki ga posvečajo predvsem športnim aktivnostim. Ta praznik v osnovi izvira iz časa olimpijskih igre v Tokiu leta 1964 in naj bi zaznamoval dan začetka le-teh, so pa ga kasneje prestavili na drug dan. Danes po drugi strani pa mineva tudi točno en teden od kar sem prispel sem. :)

Temu primerno sem imel že kar nekaj domačih opravil ... Zjutraj sem vstal malo bolj zgodaj, da sem lahko v miru posesal stanovanje (kasneje sem moral oprati še kup perila in ga zlikati, kar se je izkazalo kot zelo smešna dogodivščina ampak o tem kdaj drugič) in na kup zbral smeti. Tu namreč (kot sem že enkrat omenil) velja poseben režim odlaganja odpadkov, katerega se moram striktno držati. Smeti se tu ločujejo v tri skupine: burnables, non-burnables in bottles/cans oziroma po domače, gorljive (lahka plastika, papir, ...), negorljive (kovine, steklo, keramika, ...) ter plastenke/pločevinke. Glede na to, da so mi prvi dan v roke dali 10 stranski 'manifest' z navodili za ločevanje, lahko sklepate, da gre dejansko tu za zelo pomembno zadevo. 


Pred blokom imam nekakšno mini zagrajeno območje, kamor se odlagajo vrečke s smetmi; ne gre za navadne vrečke, ki jih recimo dobite ob nakupih v trgovinah, ampak za posebne vrečke, ki jih je treba kupiti samo za to. Prav tako se vrečke razlikujejo glede na tip smeti, tako da ne smete uporabiti vreče za gorljive odpadke in vanjo metati recimo steklo in keramike. Precej bizarna zadeva, ki po drugi strani ni poceni, saj paket petih vrečk stane kar približno 4€, kar mesečno znaša precej veliko, še posebej če ste takšne sorte, ki precej smeti (tako kot jaz ...). ^^

Poleg tega obstaja za smeti poseben režim, kar pomeni, da ne moreš enostavno postaviti vrečko na določeno mesto in oditi misleč, da je misija opravljena. A-a, stvar je tipično japonsko zakomplicirana (kaj pa drugega ...) Gorljive smeti se namreč odvaža vsak torek in petek v tednu, medtem ko se negorljive odvaža vsak prvi in tretji ponedeljek, plastenke in pločevinke pa le vsako drugo in četrto sredo. Takšen sistem odvažanja velja samo za predel mesta, kjer živim jaz, drugje je kajpak drugačno.


V splošnem velja, da je Japonska izredno čista država. Le redkokdaj vidiš kakšen listič ali cigaret na tleh ali pa v kakšnem odtočnem kanalu ob cesti, čeprav košev za smeti (tako kot pri nas recimo) ob cesti praktično ni. Ljudje so definitivno ekološko ozaveščeni in skrbno ravnajo z okoljem, kar je vsekakor hvale vredno, sigurno pa bi si jih lahko vzeli tudi za vzgled. 

Ko že govorim o smeteh, jutri zjutraj krenem na reciklažno postajo, kjer bom poskušal dobiti zastonj bicikl, o čemer pa bom (upam) lahko kaj več povedal, ko se vrnem domov. Krajši vedež za danes, da vam ne bom smetil (hehe) na petek zvečer. :)


Do jutri, cya!

Ni komentarjev:

Objavite komentar