sobota, 13. oktober 2012

DAN 17:

Ker se zadnje čase kar zvečer kar precej potepam, mi potem zmanjka časa za objavo tukaj gor, za kar se seveda oproščam ... Bo pa danes beseda tekla o transportnih sredstvih v Osaki. :)

V samem mestu je na voljo kopica različnih prevoznih sredstev, s pomočjo katerih lahko pridete do želene destinacije. Mesto ima izredno kompleksno mrežo železnic, podzemnih železnic, monorail železnico, razvite avtobusne povezave in precej zanesljive taksiste. 

Pa začnimo z avtobusnimi povezavami ... Te so po velikosti mesta primerno dobro razvite in precej uporabne. Postaj je ogromno, prav tako različnih avtobusnih poti, ki jih je potrebno seveda dobro naštudirati, da ne pristanete nekje bogu za hrbtom (tako kot naša dogodivščina pri reciklažni postaji ...). Na vsaki postaji je na voljo vozni red, ki pa ni najbolj jasen in me večkrat pusti zmedenega in nesigurnega. Glede na to, da je mesto resnično ogromno, je nesmiselno pričakovati, da bo vsako minuto tu avtobus, ki te bo peljal do željene destinacije - tu  je namreč število avtobusnih poti tako ogromno, da se vsak avtobusni terminal deli vsaj na 6 (tudi do 10 in več) delov in vsak del pokriva določen del mesta. Tako lahko že v osnovi narediš ogromno napako, če se postaviš na napačen del terminala in čakaš praktično za brez veze ... :)


Sami avtobusi so čisti in urejeni, vendar pa imajo za Evropejce čisto drugačna pravila, saj (kot sem že enkrat omenil) vstopiš zadaj, kjer vzameš vstopnico ali pa pokažeš (urbani podobno) kartico in izstopiš spredaj, avtomat pa ti glede na vstopno postajo zaračuna potne stroške. Notranjost avtobusa je ob določenih urah EKSTREMNO nabito polna in če hočeš izstopiti, se moraš preriniti mimo minimalno 20 ljudi, da sploh prideš do izhodnih vrat. Kar me moti pri avtobusnih povezavah je to, da avtobusi niso najbolj pogosti in, da po polnoči do zgodaj zjutraj sploh ne vozijo. Tako je izjemno poln zadnji avtobus ob polnoči, ki pa povrh vsega še dvojno zaračuna ... -_-"

Železnice po drugi strani so predvsem podnevi veliko bolj uporabne, saj vsake par minut pride vlak, ki te odpelje do željene postaje. Železniška mreža je resnično resnično ogromna in prideš lahko praktično kamorkoli te vodi srce. Vlaki so prav tako zelo čisti in urejeni. Obstajajo celo vagoni samo za ženske in v veliko vagonih je prostor za starejše občane ali takšne s posebnimi potrebami, kar pa se v ekstremnih gužvah seveda ne upošteva. Te so prav tako kot na avtobusih kar pogoste ob določenih urah in takrat se počutiš kot sardina.


Plačaš lahko na dva načina in sicer tako kot na avtobusu - s posebno IC kartico, ali pa si pred odhodom pogledaš, koliko te stane pot do tvoje postaje, in kupiš vstopnico s takšno vrednostjo, ki jo vstaviš v posebna vratca in še enkrat na končni postaji. Če si kupiš vstopnico s prenizko vrednostjo, boš seveda na končni postajo obvezno moral dokupiti manjkajočo vsoto denarja ... Na avtobusu se nekateri včasih lahko izmuznejo plačilu s tem, da rečejo, da nimajo majhnih bankovcev in ne morejo zamenjati v manjše (ob izstopu iz avtobusa je namreč avtomat, ki ti 1000 jenov zamenja v 10 krat 100 jenov, s katerimi potem lahko plačaš), vendar včasih to enostavno ne vžge in sam se s tem ne igram ... ^^

Podzemne železnice imajo zelo podoben sistem kot navadne železnice in prav tako zelo razširjeno mrežo potovanj. Z njimi se ne vozim tako pogosto, so pa določene destinacije nedosegljive, če vmes vsaj enkrat recimo ne prestopiš na podzemno železnico in potem na drugo prevozno sredstvo. Tako kot vse ostalo, je tudi podzemna na momente ekstremno natrpana in zrak zadušljiv, a to je enostavno posledica velemesta, kar Osaka seveda je. :)


Monorail železnica je verjetno najbolj efektivno in uporabno prevozno sredstvo, če živiš dovolj blizu izstopnih postaj. Ustavlja namreč zelo malo in tako hitro pridete do željene izhodne postaje, a je posledično cena enkrat višja kot cena vlaka ali podzemne železnice. Kot veste imam do najbližje postaje pol ure hoje v hrib, tako da se je kaj pretirano veliko ne poslužujem in s tem tudi prišparam kakšen evro ali dva. ^^


Kot zadnje se bom dotaknil še taksistov, ki jih je tu prav malo morje. Na vsaki avtobusni ali železniški postaji jih je vedno dovolj, razen ob najbolj ekstremnih urah, vendar takrat enostavno ne smeš pričakovati, da boš domov prispel pravočasno (KER NE BOŠ! :D). Taksisti so izjemno prijazni in ustrežljivi, je pa njihova cena vsaj trikrat dražja kot v Sloveniji in se jih tako izogibam, razen če je res nuja.

Če se odpraviš na določen konec mesta, je praktično nemogoče opraviti samo z enim prevoznim sredstvom. V večini primerov boš uporabil vsaj 2, včasih pa celo cel set petih, da dejansko prideš kamor želiš. Če želiš prišparati na avtobusih in taksi prevozih, je najboljša rešitev kolo, s katerim se enostavno pripelješ do železniške postaje in ga tam pustiš do povratka domov. S tem nastane dodatna kopica problemov, saj se moraš domov dejansko vrniti, drugače boš kolo pustil na čisto drugem koncu mesta, kjer je čisto neuporabno. Je pa kolo vseeno boljša rešitev kot pešačenje in zato vsak dan vidim ogromno kolesarjev od mladih šolarjev do starejših občanov. :)


Verjetno se sprašujete, kako potujem jaz in koliko me to stane, zato se bom lotil tudi tega. Ker živim praktično na severnem obrobju mesta, imam kopico problemov s prevozi. Če hočem sploh priti do prve železniške postaje, moram najprej ujeti avtobus in kot veste, vozijo v bližini mojega doma trije, dva od njih pa dejansko ustavita pred mojo hišo. Urnika še ne vem natančno in tako ponavadi čakam kar nekaj časa, da se dejansko vkrcam in odpeljem proti mestu, zaradi tega pa se težko natančno zmenim s kom za uro, ker niti sam ne vem kdaj bom prišel. :)

Potem se na postaji Kita-senri usedem na vlak in se odpeljem, kamorkoli pač že grem ... Včasih moram vmes prestopiti, sploh če gre za daljše razdalje. Podzemno železnico sem recimo uporabil, ko smo šli v Kobe, monorail pa parkrat na začetku, kasneje pa sem odločil, da je predaleč in predrago za redno uporabo. Kljub temu so potni stroški še vedno precej visoki. Če se recimo odločim, da grem proti centru mesta najprej zapravim 2,5€ za avtobus in vsaj 3,5€ za vlak, za povratek to pomnožite z dva, če pa recimo zamudim zadnji avtobus, plačam še 13€ za taksi do doma. Vsak izlet v mesto me tako stane recimo 15€, pa čeprav ne počnem zraven nič drugega. ^^"


Največji problem Osake, ki me redno pesti, je to, da ni poznih vlakov in avtobusov. Če želiš v mesto žurat imaš posledično samo dve možnosti: ali zadevo predčasno zaključiš in se domov odpraviš pred polnočjo, ali pa si najdeš prenočišče in se enostavno vrneš domov zjutraj. Seveda moraš upoštevat, da če je zadnji avtobus iz tvoje postaje ob polnoči, moraš ti dejansko iz mesta odrinit precej prej, kar ti še za več časa zmanjša žuranje. Glede tega še nimam vse poštimano in se še odločam kako naprej. Pa naj bo to za danes dovolj. :)

Do jutri, cya!

Ni komentarjev:

Objavite komentar